vrijdag 31 januari 2014

Film challenge #1

Op verschillende blogs zie ik langs komen dat iemand een bepaald aantal boeken wilt lezen in een jaar. Dit leek mij ook erg leuk, maar ik hou helemaal niet van lezen. Toen kwam ik op het idee om het met films te doen. Ik wil minimaal 52 films hebben gekeken. Of het nou in de bios is of op mijn kamer dat maakt niet uit. Als het er maar 52 in totaal zijn. Zou het me gaan lukken?



Alle plaatjes zijn van Google afgehaald. Informatie over de films van pathe.nl en de samenvatting van biosagenda.nl.

Nijntje de film

Info:
Duur: 76 minuten
Genre: Animatie, familiefilm, kinderfilm
Regie: Hans Perk
Samenvatting: In de allereerste nijntje film beleeft Nijntje, samen met haar vriendjes, spannende avonturen in de dierentuin. De film kent de dieren, kleuren, vormen en geluiden die kinderen gewend zijn van Nijntje.
Mijn beoordeling: Erg leuke kinderfilm, zeker geschikt voor kinderen rond de 3 a 4 jaar. Ook leuk om samen met je nichtje, neefje, zusje, oppaskindje of noem maar op te zien. Het is allemaal erg duidelijk te begrijpen voor de kindjes en krijg van mij dan ook een dikke 8.
Trailer:


We're the Millers
Info:
Duur: 111 minuten
Genre: comedy
Regie: Rawson Marhsall Thurber
Samenvatting: Een man (Jason Sudeikis) word door zijn baas gedwongen een grote hoeveelheid wiet over de grens te smokkelen. Hij verzameld een groepje mensen die zich voordoen als zijn gezin. Zijn samengestelde gezin bestaat uit een stripper, een weggelopen meisje en een nerd uit de buurt.
Mijn beoordeling: Super grappige film. Zeker de moeite waard om te kijken als je van comedy houd. Hij krijgt van mij een 8. 
Trailer:



21 and over
Info:
Duur: 93 minuten
Genre: comedy
Regie: Jon Lucas, Scot Moore
Samenvatting: Jeff Chang haalt alleen maar hoge cijfers. Als hij 21 jaar oud wordt, wordt hij meegenomen door zijn vrienden. De avond loopt al snel uit de hand. De volgende dag heeft Jeff echter een belangrijk intake-gesprek.
Mijn beoordeling: Een van de beste films die ik ooit heb gezien! Als je van amerikaanse dronken humor houd is dit echt de perfecte film! Hij krijgt van mij een 9.
Trailer: 


Parental Guidance
Info:
Duur: 105 minuten
Genre: comedy
Regie: Andy Fickman
Samenvatting: Niet ter beschikking
Mijn beoordeling: Omdat er geen samenvatting beschikbaar is zal ik die zelf maar even geven. De ouders van 3 kinderen gaan een weekje op vakantie voor het werk van de vader. Als de ouders van de vader niet kunnen komen oppassen komen de ouders van de moeder. De kinderen zijn heel streng opgevoed met geen suiker, enge films en noem maar op, maar opa en oma denken daar heel anders over. Het is een erg comische film met best wel wat humor erin. Hij krijgt van mij een 7.
Trailer: 



The internship
Info:
Duur: 120 minuten
Genre: Comedy
Regie: Shawn Levy
Samenvatting: Twee verkopers verliezen hun baan nadat digitale media hun banen overbodg hebben gemaakt. Ze krijgen het voor elkaar om stage te lopen bij Google. Daar moeten ze het opnemen tegen briljante techneuten die allemaal op dezelfde baan azen.
Mijn beoordeling: Op zich is hij wel grappig, maar je moet er echt van houden. Het is dan ook niet echt mijn soort film. Hij krijgt van mij een 6.
Trailer:


Chimpanzee
Info:
Duur: 84 minuten
Genre: documentaire
Regie: Alastair Forhergill, Mark linfield    
Samenvatting: Oscar is een jonge chimpansee die in de bossen leeft met zijn chimpansee-familie. In deze documentaire is te zien hoe Oscar's familie wordt bedreigd door een concurrerende groep chimpansees. Oscar word aan zijn lot over gelaten, totdat een verrassende bontgenoot verschijnt en zijn leven voorgoed verandert.
Mijn beoordeling: Ik had nog nooit zo een soort film gezien, maar het is echt heel mooi gemaakt. Het is alleen niet helemaal mijn soort film. Oscar het baby aapje is wel echt super schattig om te zien en zoals sommige van jullie wel weten smelt ik helemaal bij het zien van een dier en dan voornamelijk van baby diertjes. Om die reden krijgt de film van mij een 6.
Trailer:



Epic
Info:
Duur: 104 minuten
Genre: animatie, avontuur, familiefilm
Regie: Chris Wedge
Samenvatting: Mary Katherine woont met haar vader, die professor is, in een bos. Als ze haar vader in het bos gaat zoeken wordt ze plotseling verkleind en ontdekt het miniscule bladervolk. Ze moet hen helpen met de strijd tegen de boosaardige Boggans.
Mijn beoordeling: Toen ik deze film opstarten wist ik niet wat ik er van moest verwachten. Eigenlijk leek hij me niet zo heel speciaal, maar waaw, wat zat ik er langs. Hou je van animatie? Dan is dit echt een film voor jou! Ik geef hem een 7.
Trailer: 




Turbo
Info:
Duur: 96 minuten
Genre: animatie, kinderfilm
Regie: David Soren
Samenvatting: Turbo is een slak die er van droomt om een racecoureur te worden. Daarmee is hij het buitenbeentje tussen de andere slakken. Door een ongeluk word Turbo echter supersnel en hij vertrekt om te gaan racen in de Indy 500.
Mijn beoordeling: Het is echt een typische kinderfilm, maar als nog zo leuk! Het jammere van de film is wel dat je alles van te voren al kunt voorspellen, maar ach.. Zo werken kinderfilms. De film krijgt van mij een 6,5.
Trailer:

Zoals je zit ziet ik nu op de 8 films. Ik had er minimaal 4 moeten kijken deze maand dus ik begin al goed! Nog 48 films te gaan en ik heb het gehaald! Wil je weten of het me gaat lukken? Ik zal elke maand een update zoals deze plaatsen. 

Kende jij deze films al of heb je misschien een leuke film die ik op mijn "nog te kijken"-lijst kan zetten?

1 opmerking:

  1. een aantal heb ik gezien, een aantal moet ik nog zien. Turbo vond ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen